Zlot Youngtimer z okazji I Zjazdu Absolwentów Sądeckiej Samochodówki

Równolegle, jako impreza towarzysząca I Zjazdowi odbył się Zlot organizowany przez Youngtimer Nowy Sącz – sekcję Stowarzyszenia „Grupa 4×4”

Zlot rozpoczął się o godz. 10:00 na Rynku w  Starym Sączu. Zaprezentowało się wiele ciekawych pojazdów m.in.:

  • Jelcz 043 tzw. „Ogórek” – 1964 rok produkcji.
Autobus prawdopodobnie został zakupiony przez Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej użytkujące wówczas tego typu autobusy międzymiastowe w PRL-u. Ustalono jedynie, że przedmiotowy autobus 5 marca 1985 roku został zarejestrowany w ówczesnym województwie olsztyńskim. Na początku 2013 roku właścicielem przedmiotowego autobusu zostało Muzeum Polskiej Motoryzacji XX wieku „Polska na kołach”, które kolejno odsprzedało autobus do Stowarzyszenia „Kochamy Polską Motoryzację”. Autobus w złym stanie technicznym został przewieziony do remontu w Przedsiębiorstwie Napraw Taboru w Woli Dalszej, jednak z uwagi na problemy finansowe stowarzyszenia, autobus został odsprzedany osobie fizycznej. Zakupiony przez MPK Sp. z o.o. (5 września 2019r.) przedmiotowy autobus był już częściowo poddany renowacji, oraz naprawie, nadwozie pojazdy było całkowicie zdekompletowane. MPK Sp. z o.o. przeprowadziła kompletną renowację nadwozia wraz z kompletnym wyposażeniem i przygotowała pojazd do eksploatacji. W autobusie przeprowadzono modernizację w układzie hamulca postojowego i awaryjnego. Przedmiotowy autobus posiada 85% oryginalnych zespołów, podzespołów i części. Powłoka lakierowa nadwozia czerwonej barwy została odnowiona, wzorowana na oryginalnym fabrycznym lakierze. Podczas renowacji autobusu wykazano należytą staranność oraz dbałość o zachowanie oryginalnego stanu (oryginalne nadwozie i jego wyposażenie, podzespoły, silnik, układ przeniesienia napędu, układ kierowniczy, koło jezdne, zawieszenie przednie i tylne, układ hamulca roboczego. Obsługa czytników ekranu włączona.
  • Buick 29-27 (rok modelowy 1929, typ nadwozia 1927)

Samochód produkowany przez amerykańską firmą Buick Motor Company z siedzibą w miejscowości Flint stan Michigan w latach dwudziestych XX wieku. Może on przewozić pięć osób łącznie z kierującym. Posiada nadwozie zamknięte typu limuzyna, silnik z przodu, napęd na tylne koła. Silnik typu Buick 6 z serii Standard, spalinowy czterosuwowy, sześciocylindrowy, rzędowy, górnozaworowy, ustawiony wzdłużnie o zapłonie iskrowym.

Później nastąpił przejazd indywidualny w odstępach czasowych  do Zespołu Szkół Samochodowych, gdzie istniała możliwość zwiedzenia szkoły. Tam dołaczyły również dwa zabytkowe pojazdy, których właścicielem jest szkoła: Żuk i Fiat 125p. Punktem docelowym był Hotel Litwiński w Tęgoborzu. Tutaj na parkingu hotelowym nastąpiła prezentacja pojazdów uczestnikom I Zjazdu Absolwentów Sądeckiej Samochodówki. Dostępny był również symulator dachowania udostępniony przez MORD Nowy Sącz.

Na koniec jak zwykle ogłoszenie wyników i rozdanie nagród, którego dokonali:

 

  • Pan Tomasz Tomala – Szef Gabinetu Politycznego Ministra Infrastruktury
  • mjr Leszek Zabrzeński – Karpacki Oddział Straży Granicznej w Nowym Sączu
  • komisarz Bogdan Łęczycki – Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego
  • Dariusz Krupa – Prezes Stowarzyszenia Sądecka Samochodówka

Całość prowadził Szczepan Zmuda.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *